:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶

ریزبافت ترین تابلوفرش جهان | روایت معراج پیامبر

فرش ها و قالی ها یکی از معروف ترین صنایع دستی ایرانی هستند که شهره ای جهانی دارند و قدمتشان در سرزمین پهناور ایران به هزاره پنجم پیش از میلاد باز می گردد. البته ایران تنها سرزمین و فرهنگی نبوده که هنر فرشبافی در آن رواج داشته و در کشورهای دیگری چون چین، هند، پاکستان، ترکیه، ارمنستان و ... نیز تاریخچه قابل توجهی از انواع فرش ها به چشم می خورد.
کد خبر: ۹۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴




اقتصادگردان_ به گزارش با خبر باش، با این حال هنوز هم شهره فرش ایرانی به قدرت پیش در جهان پیچیده و برای دیدن نفیس ترین فرش های جهان باید به سراغ گنجینه های ایران بیایید.

در پیش رو ریزبافت ترین تابلو فرش جهان را می بینید که هنر دست آقای حسن نظامی دوست می باشد. طرح این تابلو فرش از نقاشی مینیاتوری استاد سلطان محمد نگارگر گرفته شده و لحظه معراج پیامبر اکرم (ص) را روایت می کند. نظامی دوست برای بافت این تابلو فرش بی نظیر ۴ سال زمان گذاشت و در نهایت تابلویی با ابعاد ۲۴ در ۱۸ سانتی متر و با۱۰۸۵۶۲۵  گره پدید آورد. باید بدانید که ریزبافت ترین تابلوفرش جهان در ۷ سانتی متر مربع خود، ۳۷۵ گره دارد!

امروزه این تابلوفرش نفیس در موزه تخصصی فرش واقع در حرم امام رضا (ع) نگهداری می شود و همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ می توانید به بازدید آن بروید.

برای آشنایی و اطلاعات بیش تر از موزه آستان قدس و دیگر امکانات حرم مطهر امام رضا (ع) بخوانید:

حرم مطهر امام رضا (ع) | نگینی بر انگشتری ایران

دوره تاریخی: اسلامی، معاصر

سال اهدا: سال ۱۳۸۴ خورشیدی

هنرمند: حسن نظامی دوست
جنس: ابریشم
ابعاد: ۲۴ × ۱۸ سانتی متر
محل نگهداری: موزه تاریخ حرم رضوی، حرم مطهر امام رضا (ع)، مشهد

ساعات بازدید: شنبه تا پنج شنبه: از ساعت ۸ تا ۱۸، جمعه ها: از ساعت ۸ تا ۱۳